Garantija
1. SIA Home Improvement Latvia, (turpmāk Pārdevējs) juridiskā adrese: Vijciema iela 1A, Rīga, LV-1006, Latvija, veikalos iegādātajai precei (turpmāk- Prece) tiek nodrošināta likumā paredzētā preces atbilstība līguma noteikumiem (turpmāk tekstā – Garantija):
- Ja preci iegādājas Patērētājs (fiziska persona, kura iegādājas preci nolūkam, kas nav saistīts ar tās saimniecisko vai profesionālo darbību), tad Garantija ir spēkā 24 mēnešus no Preces piegādes datuma saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu.
- Ja Preci iegādājas Juridiska persona (persona, kura iegādājas preci nolūkam, kas ir saistīts ar tās saimniecisko vai profesionālo darbību) vai fiziska persona, kura veic saimniecisko darbību un Preci pērk ar mērķi lietot to saimnieciskajā darbībā, un Precei nav aizlieguma to izmantot saimnieciskai vai profesionālai darbībai, tad Pārdevējs nosaka 12 mēnešus Garantiju no Preces piegādes datuma. Šis noteikums nesamazina Ražotāja noteikto garantijas termiņu Juridiskām personām, kuru pēc 12 mēnešiem nodrošina Ražotāja vai izplatītāja autorizētais servisa centrs (turpmāk- Serviss).
2. Patērētāja subjektīvais viedoklis par Preci, tās īpašībām vai izpildījumu nevar kalpot par pamatu, lai uzskatītu, ka Prece neatbilst līguma noteikumiem.
3. Jebkura Garantija ir spēkā tikai Pircējam uzrādot darījumu apliecinošu dokumentu (pavadzīmi), un Pircējs Preci ir lietojis ievērojot Preces lietošanas instrukciju.
4. Precēm, kurām Preces lietošanas instrukcijā vai citā pievienotajā dokumentā norādīts, ka Preces uzstādīšanu jāveic profesionālim, Garantija ir spēkā, ja Pircējs var uzrādīt dokumentus, kurš apliecina licencēta servisa vai kvalificēta speciālista pakalpojumu izmantošanu šādas Preces uzstādīšanā.
5. Garantija nav attiecināma uz Preces komplektā ietilpstošajiem aksesuāriem, kuriem ekspluatācijas procesā rodas dabīgais nolietojums vai kuru periodiska nomaiņa paredzēta lietošanas noteikumos, vai ir saprātīgi sagaidāma, ņemot vērā preču parasto funkcionalitāti.
6. Garantija nav attiecināma gadījumos, kad Preces bojājums vai defekts radies šādu iemeslu dēļ:
- Prece ir izmantota citiem mērķiem, nekā paredzējis ražotājs;
- Beidzies derīguma termiņš, kas norādīts uz Preces iepakojuma;
- Iestājies dabīgais nolietojums (piemēram, bateriju resurss, akumulatori, riepu nodilums, apavu, cimdu un citu apģērbu nolietojums, filtru nolietojums, u.tml.);
- Neatbilstību rašanās iemesls ir neatbilstoša montāža vai uzstādīšana;
- Neatbilstību rašanās iemesls ir neatbilstoša Preces sagatavošana darbam vai ekspluatācija (tai skaitā mehāniski bojājumi);
- Bojājumi no kritieniem, ja vien Preces Ražotājs nav tieši norādījis, ka Prece ir droša pret kritieniem;
- Veikts nesankcionēts remonts (piemēram, atvērts korpuss, izjauktas Preces detaļas, mehānismi u.tml.), ko Preces ikdienas ekspluatācijā nav paredzēts veikt, un to veikusi persona, kas nav Servisa pārstāvis;
- Bojāts Preces ražotāja garantijas plombējums vai sērijas numurs;
- Izmantoti nestandarta barošanas bloki, piederumi un rezerves daļas, kā arī izejmateriāli, kurus ražotājs nav sertificējis lietošanai ar noteikto Preci, un ja tas būs izraisījis šīs preces bojājumus;
- Izmantota pirātiska vai neatbilstoša programmatūra (datortehnikā vai mobilajā telefonā);
- Nav veikta regulārā servisa apkope precēm, kurām tāda ir nepieciešama;
- Nav veikta savlaicīga nolietoto elementu nomaiņa, kas izraisījusi Preces bojājumus;
- Prece bijusi pakļauta instrukcijā neparedzētai apkārtējās vides ietekmei (neatbilstoša temperatūra, mitrums, dabas stihijas - zibens, ugunsgrēks, plūdi u.c., un svešu priekšmetu - šķidrumu, kukaiņu u.c. objektu nokļūšanai tās detaļās);
- Prece izmantota saimnieciskai vai profesionālai darbībai, bet šāda Preces lietošana nav norādīta Preces instrukcijā vai Preces aprakstā;
- Prece tika lietota jau pēc defekta vai bojājuma konstatēšanas un šāda lietošana izraisījusi turpmākus bojājumus;
- Prece ir jebkādā veidā pārveidota.
7. Gadījumos, kad diagnostikas veikšanas rezultātā tiek konstatēts, ka uz Preces defektiem nav attiecināma Garantija, Serviss var pieprasīt Pircējam segt diagnostikas izdevumus saskaņā ar Servisa cenu lapu.
8. Preces atbilstības līgumam izvērtēšana, Preces diagnostika un remonts tiek nodrošināts ar Servisa starpniecību Latvijā vai ārpus tās. Ja Serviss atrodas ārpus Latvijas, Pārdevējs nodrošina Preces nosūtīšanu no veikala uz Servisu un atpakaļ.
9. Ja Preci objektīvu iemeslu dēļ (Prece ir uzstādīta, iebūvēta) nav iespējams nogādāt uz Servisu, tad Puses pārrunu ceļā vienojas par diagnostikas veikšanas kārtību.
10. Preces bojājumā gadījumā iesakām nogādāt Preci pa tiešo uz Servisu, tādējādi ievērojami samazinot bojājuma izvērtēšanas un remonta laiku.
11. Pirms datortehnikas vai mobilo telefonu nodošanas Servisā, parūpējieties par tajā esošo datu saglabāšanu, izveidojot rezerves kopiju. Iekārtās, kas tiek nodotas Servisā, nedrīkst atrasties Pircēja vai citu personu personas dati, SIM kartes vai atmiņas kartes. Pārdevējs neatbild un nesedz izdevumus par informāciju, kas atrodas nodotajās iekārtās, atgūšanu un atjaunošanu, kā arī nenodrošina un negarantē fizisko personu datu aizsardzību.
12. Pārdevējs apņemas novērst Preces neatbilstību vai sniegt citu risinājumu ne ilgāk kā 30 dienu laikā, ja Serviss atrodas Latvijā vai 45 dienu laikā, ja Garantija tiek apkalpota Servisā ārpus Latvijas.
13. Ja Serviss Precei konstatē ražošanas neatbilstības, tās tiek novērstas (Prece tiek saremontēta) bez atlīdzības.
14. Ja Precei nav iespējams novērst neatbilstības, vai tas nav samērīgi, Pircējam ir tiesības prasīt Preci apmainīt pret tādu pašu preci vai citu preci no Pārdevēja veikalos pieejamā preču sortimenta, piemaksājot cenas starpību, ja tāda izveidojas.
15. Gadījumā, ja nav iespējams novērst Preces neatbilstību līguma noteikumiem un Pircējs neizvēlas preču maiņu, tad Pircējs ir tiesīgs pieprasīt atmaksāt par Preci samaksāto naudas summu. Aprēķinot atmaksājamo naudas summu saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 28. panta piekto daļu, Pārdevējs var ņemt vērā Preces nolietojumu vai labumu, ko Pircējs guvis, lietojot Preci.
16. Iegādātās preces jālieto atbilstoši to paredzētajam mērķim, ievērojot lietošanas instrukcijā noteiktās lietošanas un kopšanas prasības. Preces pārmērīga vai intensīva lietošana var paātrināt Preces nolietošanos.
17. Saņemot Preci, Pircēja pienākums ir pārliecināties, vai nav bojāts Preces primārais vai transporta iepakojums. Ja pārbaudes laikā Pircējs konstatē, ka ir Prece cietusi, Pircējam ir tiesības Preci nepieņemt un atgriezt to Pārdevējam. Pircēja pienākums ir sazināties ar Pārdevēju un informēt par radušos situāciju.